Dzemdību namā apmierinātība ar pacientu drošību ir augstāka par vidējiem rādītājiem Latvijas ārstniecības iestādēs

08.05.2024 PDF

Pacientu pieredzes nedēļā (24.-30.04.) Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) publiskoja pacientu ziņotās pieredzes mērījumus - aptaujas datu rezultātus par apmierinātību ar sniegtajiem pakalpojumiem Latvijas ārstniecības iestādēs, tai skaitā - Rīgas Dzemdību namā.

Pacientu ziņotās pieredzes mērījumi (turpmāk: PREM - Patient Reported Experience Measures) ir veselības aprūpes kvalitātes indikators, kas ļauj novērtēt, cik cilvēkorientēta ir veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana ārstniecības iestādēs un veselības aprūpes sistēmā kopumā. PREM izmantošanas mērķis ir reāllaikā noskaidrot pacienta pieredzi par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, uzturoties slimnīcā konkrētajā ārstēšanās epizodē. Nodrošinot pacientu pieredzes aptauju, slimnīcas sniedz pacientiem iespēju anonīmi piedalīties ārstniecības iestādes sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā.

SPKC aptaujas dati par 2023. gadu liecina, ka apmierinātība ar pacientu drošību Dzemdību namā ievērojami pārsniedz vidējos rādītājus Latvijas ārstniecības iestādēs, kurās tiek apkopoti pacientu ziņotās pieredzes (PREM) dati.

Aptaujas rezultātu kopsavilkums:

  • 68% Dzemdību nama pacientu norādīja, ka uzturēšanās laikā ārstniecības personāls sniedza atbalstu, palīdzot pārvarēt bailes un satraukumu par veselības stāvokli (salīdzinājumā ar 56% Latvijas ārstniecības iestādēs kopumā).
  • 72% respondentu atzina, ka ārstniecības personāls vienmēr pirms jaunu zāļu ievadīšanas skaidri informēja par to mērķi (salīdzinājumā ar 62% Latvijas ārstniecības iestādēs kopumā).
  • 82% aptaujāto pacientu apstiprināja, ka pēc "trauksmes pogas" nospiešanas vienmēr saņēma tūlītēju palīdzību (salīdzinājumā ar 39% Latvijas ārstniecības iestādēs kopumā).

Ar pilnu SPKC aptaujas rezultātu kopsavilkumu par Latvijas ārstniecības iestādēm var iepazīties: https://www.spkc.gov.lv/lv/pacientu-zinota-pieredze

Dzemdību nams apņemas pastāvīgi uzlabot pacientu apmierinātību un rūpēties par to, lai ikviens pacients būtu apmierināts ar Dzemdību namā saņemtajiem ārstniecības pakalpojumiem. Mēs augstu vērtējam pacientu atsauksmes, kas iegūtas aptaujās, un tās izmantojam, lai nepārtraukti pilnveidotu mūsu sniegto pakalpojumu kvalitāti.

Jūsu atsauksmes mums ir ļoti svarīgas! Pateicoties tām, mēs varam turpināt pilnveidoties un nodrošināt mūsu jaunajām ģimenēm vislabāko iespējamo pieredzi Dzemdību namā.